30 augusti 2011

Känsliga saker

Scen: På jobbet. Jag och en kollega småpratar med en elektriker på visit. Om mobiler och utvecklingen på området senaste 15 år sedan.

Jag: - Ja, Nokia var ju ledande på området länge. Men vad har hänt nu? Haha, tillverkar de ens mobiler längre? De hänger ju knappast med!

Elektrikern (ser sur ut): - Hrm, jag har faktiskt en Nokia. En sån här (håller upp sin mobil). Den är bra.

Elektrikern (förnärmad): Nokia har faktiskt inlett ett samarbete med Microsoft för att få in Windows Mobile i deras mobiler framöver.

Jag, tänker: - Oh herregud. Windows Mobile som är sååå saggigt!

Jag, säger: - Mmmm. Vad var det mer som du skulle fixa nu igen....

Ridå!

Note 2 Self: Ta det lugnt när du pratar om mobiltelefoner. Det är riktigt känsliga saker för en del.


2 kommentarer:

  1. Jag säger bara: iiiiiiiPhooooone!

    SvaraRadera
  2. Du har inte testat Windows Phone 7? Min Iphone känns gammal :)

    SvaraRadera