15 juli 2011

Var nöjd och håll käft!

Skickade ett SMS till min älskade om att hon kanske kunde köpa kaffe till semesterseglingen.
Jag är lite nördig gällande kaffe. I det här fallet handlade det om mikrorosteriet Johan och Nyströms bönor. 5 olika sorter.
Efter att ha kryssat runt ett tag kring Östermalms Torg konstaterar hon torrt att återförsäljaren inte finns på angiven adress.
- Kan vi inte köpa annat kaffe, försöker hon...
Jag: Öh, nej...
Hon fortsätter att leta lite till

Nytt meddelande från mig: - Åk till St. Eriksplan, eller Maria Torget. Där vet jag att det finns.
Hon: SUCK!
Jag: - Låtsas som att det är ett nytt nagellack från Chanell så går det lättare
Hon: inget svar

Någon timma senare ringer hon och säger glatt: -mission completed! Jag hittade det du ville ha i en butik på Odengatan.

Jag: - BRA!

Hon: det var på lösvikt, men det är väl ok

Jag, dovt: Aj då.... Då är det risk för att det är gamla bönor...

Hon:Tystnad så att det hörs

Jag (tänker): Note 2 self, Håll käft och var nöjd nån gång!

Jag: - det är ok. Det funkar.

Hon ska få en puss som tack när hon kommer hem.

2 kommentarer: