15 juli 2011

Ta reda på fakta

Morsan: De hade inte den där whiskeyn som du ville ha på flygplatsen. Så jag köpte den här istället.
Jag, sneglar ner i påsen. Ser: Johnny Walker, Tänker: -Great! Varför inte klorin?
Säger: -Tack...

Morsan, som läser av tonfallet: Du kan ju alltid blanda Irish coffe på den ifall någon vill ha det.

Jag: Tänker: Exakt, eller tvätta båttoaletten...

Morsans väninna: Vi bad om blended whiskey. För det är väl så det heter när den är rökig. Och det gillar väl du.

Jag: Tänker: -inte många rätt där! Säger: - Det blir nog fint.

Lite senare när jag packar upp flaskan. Läser: 18-årig. Tänker: Kanske ska smaka ändå. Smakar: Helt ok. God. Faktiskt! Känner: mig överraskad och aningens dum

Note 2 Self: Ta reda på alla fakta innan du dissar.

Tack mamma! Jag menar det verkligen.

1 kommentar: